Tiden bara rusar iväg!

Ja som jag skrev sist så skulle vi ha ultraljud om 2 veckor och nu har vi varit på det (eller rättare sagt i Tisdags) :D Det är så underbart varje gång man får göra ett ultraljud :D Det bara pirrar i kroppen och man blir så lycklig :D

Va på ett ultraljud förra veckan också då jag var rädd att det börjat läka fostervatten men det hade jag som tur inte så kändes riktigt skönt att få höra det :) Däremot fick jag veta att jag hade urinvägsinfektion, det var dock inget jag tänkt på men det är ju bra att få bli av med det iallafall :) Men vårt lilla barn mådde bara prima men lite rädd blev man av att se henne bara ligga still hela ultraljudskollen men barnmorskan som gjorde ultraljud han sa att barnet låg och sov så va sköbt att höra och vi såg ju hjärtat slå :)

Ultra ljudet vi gjorde i tisdags var ännu mer lycklig för då såg vi hur hon sparka och rörde sig! :D Och ja jag skrev HON för vi väntar nämligen en liten tjej :D

Jag blev så glad, medans min sambo blev lite rädd, för han va inställd och hoppades på en kille och det är väl lite sådär med Killar att dom vill ha en Kille till son just för att dom inte vill ha allt rosa och dom vet mer hur man leker med en kille!

Men jag är i den inställningen att tjejer behöver inte bara Rosa och dom måste inte bara leka med dockor!! Jag vill att min tjej ska kunna ha både lite mer "killiga" kläder samtidigt som hon kan ha en rosa klänning dagen efter och jag vill att hon ska få traktorer och grävskopor och att hon ska vilja leka lika mycket med bilar som med barbidockor för att annars äre ju vi föräldrar som lägger fram en grunt till vad dom ska gilla i framtiden!

Och jag skulle faktiskt handen på hjärtat pynta hela min dotters garderob och rum i rosa... ALDRIG... Men får väl se om jag tycker samma sak när hon väl kommit ut :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0