Internet lös!!

När vi bokade våran resa så stod det gratis WiFi på hotellen!! Jippi tänkte jag, då kan jag försöka blogga ofta och instagramà mycket!! Men hur blev det med det... 
 
Det började med att jag glömmer eller snarare Kim glömmer min mobil i handsfacket på flyget.. Jag frågade om han hade kollat noga att det inte fanns något kvar där!! För jag tänkte att jag kan ju inte hålla koll på han hela tiden och dubbelkolla att det verkligen är tomt för då lär han Inte sig att ta ansvar och flörta grejer själv!!
 
Men den blev kvar och som tur så fanns den kvar när jag ringde till Fritidsresor som i sin tur ringde flygplatsen!! Men en vecka fick jag vänta tills jag fick tillbaka den! Snacka om att man kände sig naken under denna vecka... Bara som den lilla grejen att kunna använda miniräknaren till att räkna om Bahten (Thailändska valutan)!!
 
Första veckan på semestern så var vi i Crabi och nu är vi i Caron och ska vara här i 2 veckor :)
 
I Crabi bodde vi på ett hotell som jag tycker var sisodär!! Det var fint i helhet men det var lite halvtrasigt här och där och inte riktigt rent över allt!! Men det värsta var faktisk att Internet knappt fungerade!! För vissa utav våra kompisar fungerade det bara på balkongen för dom andra fungerade det inne på rummet men för oss inte alls!! Eller det fungerade oftast vid lobbyn, men det är nye direkt så att man vill gå dit hela tiden för att använda internet!!
 
Annars vare jätte mysigt i Crabi, vi for ut på några båtresor och åt oftast god middag på olika restauranger varje kväll och oftast till lunch också :)
 
Nu bor vi på ett jätte fint hotell i deluxrummet :) Vet dock inte riktigt om det är så varsinnigt mycke lyxigare än dom andra rummen, visst det är lite finare och toaletten är lite större och det ingår några drinkar och lite snacks!! Men det har vi då inte testat än :P 
 
Stora besvikelsen här är som på andra hotellet. Internet funkar bara på en enhet åt gången!! Men fungerar inte alltid om man byter enhet!! 
 
Och gymmet verkligen inte fräscht!! Jag som hade trott attde skulle vara fräscht så att man har viljan att vilja gå upp dit typ en timme per dag och gå på gåbandet!! Eftersom jag har svårt för att motionera (typ gå längs stranden då det är så varmt!! Men får väl försöka med det när jag kommer hem!! För oftast är det så varmt hela dagen, kvällen och natten!!
 
Här kommer lite bilder som jag har på Ipaden, fler bilder kommer då jag har tid att lägga in från mobilen. Om det går vill säga!! Har försökt blogga under resan men det går inte konstigt nog att lägga ut ibland flera och ibland inga bilder alls. Skit irriterande men men...
 
Hotellet i Crabi :)
Lite säng mys
 
Nattmackor måste man ha då inte ett enda matställe har öppet klockan 2på natten!!
 Gjorde efterlängtade naglar!!
 Fest på grannens balkong :D
Snygg kille man har ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0